سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام برتر

  امام صادق (ع): کَسْبُ الْحَرَامِ یَبِینُ فِی الذُّرِّیَّةِ. اثر غذای حرام در نسل آشکار می شود. الکافی ،ج 5، ص 347
حاکمی به واعظی گفت: این که می گویند لقمه حلال در نطفه اثر دارد،  بی خود است. من لقمه حرام به بچه‌ام دادم پسر خداشناسی شده و تو لقمه حلال به فرزندت دادی او بی دین شده است.
واعظ حاضر جواب گفت: آن حرف درست است. یک روز من مهمان تو بودم از لقمه تو خوردم پسرم بد شد و زمانی تو مهمان من شدی از غذای حلال من خوردی بر نطفه‌ات اثر گذاشت و پسرت خوب شد.
نکات تربیتی‌:
امروزه مهم ترین عامل بدحجابی لقمه حرام است.مهم ترین عامل تربیت فرزندان صالح پرهیز از لقمه حرام است.یکی از مهم ترین عوامل فتنه88 لقمه حرام بود که باعث شد در عاشورای88 عده ای در ایام محرم حرمت شکنی کرده وکف وسوت بزنندوهلهله کنند...لقمه حرام،بصیرت را از انسان می گیرد.
لقمه حرام باعث می شود که انسان در مقابل ولی خدا وامام عصر خویش بایستد وبجنگد.همچنانکه در واقعه عاشورا امام حسین (ع) فرمود:"ملئت بطونهم من الحرام" شکم های آنها از حرام پرشده است. یکی از مهم ترین عوامل قضا شدن نماز شب ونماز صبح لقمه حرام است.به گونه ای که یکی از بزرگان با خوردن چند لقمه از غذای یک فرد رباخوار(ندانسته) چهل شب نماز شبش ترک شدوبه سختی برای نماز صبح بیدار می شده است.لقمه حرام باعث می شود که دعای انسان مستجاب نشود.لقمه حرام مادر بسیاری ازمفاسد و رذایل بوده و مهم ترین ابزار شیطان است.لقمه حرام قساوت قلب می آورد.