سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام برتر

سردار کوثری نایب رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهدای روستای نهالدان از بخش داورزن سبزوار  به نقل خاطره ای ازدقت مقام معظم رهبری در رعایت مسائل شرعی از جمله استفاده از بیت المال و استفاده از لقمه حلال پرداخت که دراینجا به آن اشاره خواهیم کرد:

سردار کوثری : ازدوستانمان که در ستاد کل سپاه و در ارتباط نزدیک با مقام معظم رهبری هستند ، شنیدم که چیزی حدود 5 یا 6 سال قبل آیت الله جوادی آملی برای یک گفتگو و جلسه ی علمی و پژوهشی به دیدار حضرت آقا آمده بود و پس از پایان جلسه و اقامه نماز ظهر قرار شد آن دو بزرگوار ناهار را در معیت همدیگر میل کنند . وقتی که سفره پهن شد دو فرزند رهبر معظم انقلاب که از شاگردان  آیت الله جوادی آملی هستند نیزاز روی احساس احترام و صمیمیت سر سفره حاضر شدند تا ناهار را در محضر استاد خود میل کنند اما آیت الله خامنه ای با قاطعیتی خاص به فرزندان خود گفت شما اینجا ننشینید . شما باید ناهار را با مادرتان بخورید . آیت الله آملی که با این موضوع مواجه شد ، به حضرت آقا گفتند : چه اشکالی دارد که فرزندان شماهم سر سفره بنشینند و ناهار را با ما بخورند؟

اما مقام معظم رهبری فرمودند ناهار این سفره از بیت المال است و فقط من و شما که درجریان  یک جلسه ی کاری گردهم آمده ایم میتوانیم از آن بخوریم و فرزندانم باید سهمیه ی دیگری داشته باشند.

قال الصادق ع:

إذا أرادَ أَحَدُکم أَن یستَجابَ لَهُ فَلیطَیب کسبَهُ وَلیخرُج مِن مَظالِمِ النّاسِ، وَ إِنَّ اللّه‏َ لا یرفَعُ إِلَیهِ دُعاء عَبدٍ وَ فى بَطنِهِ حَرامٌ أَو عِندَهُ مَظلَمَةٌ لأِحَدٍ مِن خَلقِهِ؛

هر کس بخواهد دعایش مستجاب شود، باید کسب خود را حلال کند و حق مردم را بپردازد. دعاى هیچ بنده ‏اى که مال حرام در شکمش باشد یا حق کسى بر گردنش باشد، به درگاه خدا بالا نمى‏ رود.

 بحارالأنوار، ج 93، ص 321، ح31