سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلام برتر

رخت ِ زیبای آسمانی را
خواهرم با غرور بر سر کن
نه خجالت بکش نه غمگین باش
چادرت ارزش است ، باور کن
بوی ِ زهرا و مریم و هاجر
از پر ِ چادرت سرازیر است
بشکند آن قلم که بنویسد :
"دِمُدِه گشت و دست و پا گیر" است
توی بال ِ فرشته ها انگار
حفظ وقت ِ عبور می آیی
کوری ِ چشمهای بی عفت
مثل یک کوه نور می آیی
حفظ و پوشیده در صدف انگار
ارزش و شأن خویش می دانی
با وقاری و مثل یک خورشید
پشت ِ یک ابر ِ تیره می مانی
خسته ای از تمام مردم شهر
از چه رو این قدر تو غم داری ؟
نکند فکر این کنی شاید
چیزی از دیگران تو کم داری !!
قدمت روی شهپر جبریل
هر زمانی که راه می آیی
در شب ِ چادرت تو می تابی
مثل یک قرص ِ ماه می آیی
سمت ِ جریان ِ آب ها رفتن
هنر ِ هر شناگری باشد
تو ولی باز استقامت کن
پیش ِ رو جای بهتری باشد
پر بکش سمت اوج می دانم
که خدا با تو است در همه جا
پر بزن چادرت تو را بال است
و بدان می برد تو را بالا
در زمانی که شأن و ارزش جز
به دماغ و لباس و ماشین نیست
توی چادر بمان و ثابت کن
ارزش واقعی زن این نیست ...!!!

شاعر : وحید مصلحی


تعداد خانم هایی که ازدواج نکرده اند و سنشان بالارفته، متاسفانه زیاد است. گاهی ممکن است علت دست خود آدم نباشد و بحث قسمت باشد. مثلا یکی اصلا خواستگار ندارد و هیچ مانعی از طرف شخص نبوده، ولی یک وقت هم هست که خواستگار دارند، متاسفانه یا توقعات بالای خانواده، گاهی وسواس، گاهی آرمان گرایی، گاهی تحصیلات و...

خانم! تحصیلات برای شما نمی تواند مانع باشد برای آقایان چرا. آقایی که ترم دو است و کارشناسی می خواند و شش ترم دیگر دارد سربازی هم دو سال دارد، حالا ازدواج کند مشکل زیاد دارد، واقعیتی است، ولی خانم ترم یک و دو را که رد کرد و پایش را سفت کرد، می تواند ازدواج کند. عزیزان ازدواجتان را به تاخیر نیندازید طوری نشود که سنتان بالا برود و فرصت ها از دست برود.
 حضرت رسول (ص) فرمودند: انَّ الابکارَ بِمَنْزِلَةِ ثَمَرٍ علی الشجرهِ اذا ادرکَ ثِمَارُهَا فَلَمْ تشتن أَفْسَدَتْهُ شَمْسُ وَ نفرته ریاحی: «دوشیزگان مثل میوه درخت هستند نور خورشید آنها را خراب می کند و بادها این ها را به این ور و آن ور می برند.» گله نکنید عزیزان واقعیت جامعه است. حالا سؤال می کند سی ساله ام و دوشیزه هستم و می خواهم ازدواج کنم چه کار کنم؟
منبع: حسین، دهنوی، پایگاه اطلاع رسانی شبکه سه سیما، 9/9/92


سوال از حضرت آیت ‌الله سیدعلی حسینی سیستانی

پرسش: سلام علیکم
با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی مسائل جدیدی برای خانواده ها پیش آمده که لازم است آنها را مطرح کنیم.
1- آیا جایز است زن ودختر با هر شخصی که می خواهد نامه نگاری کند آنهم بدون اطلاع شوهر و پدر ، وهمجنین پسران با دختران نا محرم؟
2- هنگامی که مرد از همسرش ویا از دخترش ویا پسرش ویا از خواهرش می پرسد که چه فعالیتی را بر روی اینترنت و با چه کسانی انجام می دهید ، گاهی جواب می دهند که: ( ارتباط با شما ندارد، و نباید در امور شخصی ما دخالت کنی ) ، آیا این درست است؟
3- آیا شوهر ویا پدر چنین حقی دارد که اگر همسر یا فرزندان ، ارتباط با دیگران را ادامه دهند مخصوصا اگر این صحبتها با دیگران در خفا بوده و باعث شک و شبهه به ارتباطهای حرام باشد ، ایشان را بازخواست کند . و به تعبیر دیگر وظیفه شوهر نسبت به همسر و پدر نسبت به فرزندان در این گونه موارد چیست؟
جمعی از مومنین

ادامه مطلب...

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهم صل علی الصدیقه الشهیده فاطمه الزکیه حبیبه حبیبک و نبیک و ام احبائک و اصفیائک التی انتجبتها و فضلتها و اخترتها علی نساء العالمین اللهم کن الطالب لها ممن ظلمها واستخف بحقها و کن الثائر اللهم بدم اولادها اللهم و کما جعلتها ام ائمه الهدی و حلیله صاحب اللواء و الکریمه عند الملاء الاعلی فصل علیها وعلی امها صلوه تکرم بها وجه ابیها محمد صلی الله علیه و آله و تقر بها اعین ذریتها و ابلغهم عنی فی هذه الساعه افضل التحیه والسلام
»

 


خدایا درود بفرست بر بانوی صدیقه فاطمه ی پاکیزه صالحه که اوست حبیبه ی تو و پیامبرت و مادر اولیاء و برگزیدگان تو (امامان معصوم) آن بانویی که برگزیده ای و برتری داده ای و انتخاب کرده ای او را بر زنهای جهانیان خدایا تو داد او را از ستمگرانش بستان و از کسانی که حق او را سبک شمردند باز خواست نما و خونخواه خون فرزندان او باش خدایا همچنان که او را مادر امامان هدایت و همسر صاحب لواء (علی) و بزرگوار در نزد ملأ اعلی (ملائکه) مقرر داشتی پس درود بفرست بر او و آن درود و صلواتی که روشن گردانی چشمهای ذریه ی او را و برسان به آنان از طرف من در این وقت بهترین تحیت و سلام را.

 

صلوات بر حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها به نقل از امام حسن عسکری با صدای محسن حسن زاده

برای دریافت اینجا کلیک کنید.

منبع:آوا لاین


حجة‏الاسلام والمسلمین محمد محمّدی اشتهاردی
اشاره
بدون تردید پوشش اسلامی برای زنان، از ضروریّات دین مقدّس اسلام است، چنان که آیات متعدّدی از قرآن بر این مطلب دلالت دارند.1 از طرفی مسأله حجاب یکی از جنجالی‏ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است، به ویژه طرفداران اعلامیّه حقوق بشر، که با عنوان کردن «تساوی حقوق زن و مرد»، پوشش را برای زن دست و پاگیر دانسته، و آن را برخلاف آزادی قلمداد و به عنوان حمایت از حقوق زن، مطرح می‏نمایند، این مسأله را بسیار حسّاس نموده است، در صورتی که پوشش اسلامی را باید در مجموع ابعادش مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، که با توجّه به مجموع، به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گیر نیست و تضادّی با آزادی ندارد، بلکه زنان در عین حفظ پوشش اسلامی، می‏توانند برترین فعالیّت‏های اجتماعی را داشته باشند، و در چارچوب آزادی‏های صحیح و مقبول، از حق آزادی خود بهره‏مند گردند، زیرا حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد، و حفظ کرامت زن است، و ما امروز در جمهوری اسلامی ایران می‏بینیم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها، از مجلس قانون‏گذاری گرفته تا آموزش و پرورش و بیمارستان‏ها و ادارات، می‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامی، به کار و تلاش بپردازند، بی آن‏که حجاب اسلامی برای تلاش‏های آنان، مشکلی ایجاد کند، و حقّ آزادی صحیح آنها را تضییع نماید.


ادامه مطلب...